Imbris-prisen 2021

Horserødvej 14 - en dristig fornyelse

Se tegningen af huset her

Det er skønt når ældre huse formår at forny sig selv, og Horserødvej 14 er dristigt renoveret.

Det er en attraktiv fornyelse af et hus fra 1925, på både stue og førstesalen. Der er desuden opbygget en tagterrasse med en nydelig udsigt, som en del af indre såvel ydre ændringer.

Og resultaterne er meget flotte. Stuen er lyst renoveret og åbnet til omgivelserne både mod øst og mod vest. Den mest centrale del af projektet er et vestvendt rum, der er bygget af glasvægge og stengulv, og lys - i stuens vestlige side. Her er der på fundamentet af en gammel stenterrasse og en suite med stuen opført en flot vinterhave i sprosseret vinduesfacade i fuld højde til tre sider.

Det er et dejligt rum at være i, og lyset falder fint. Mod øst er facaden åbnet med store døre til terrassen, og giver en flot gennemlysning.

Huset er fornyet. Både som det er at kigge på, og absolut som det må være at bo i.

Derfor går Imbris-prisen 2021 til Horserødvej 14.